Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Naftos produktai

  
 
 
12345
Aprašymas

Benzinas. Dyzelinas. Reaktyvinių variklių kuras. JET A-1. Suskystintos naftos dujos. Bitumas.

Ištrauka

Benzinas (it. benzina, lot. bonzoë ‘benzoinė derva’) - lengvoji naftos distiliacijos frakcija, susidedanti iš angliavandenilių (alkanų, alkenų, arenų, naftenų). Lakus, nuodingas, lengvai užsidegantis bespalvis skystis, gaunamas tiesiogiai distiliuojant naftą. Skirstomas į neetiliuotą (bešvinį) ir etiliuotą (su švinu, nuodingesnis), apibūdinamas oktaniniu skaičiumi, frakcine sudėtimi, gebėjimu oksiduotis, rūgštingumu, sieros kiekiu, spalva. Naudojamas kaip transporto priemonių kuras (automobilinis žieminis bei vasarinis, taip pat aviacinis benzinas), tirpiklis, cheminiam valymui, aliejaus rafinavimui. Iki vidaus degimo variklio išradimo benzinas naudotas gydymui nuo utėlių. Benzinas tai ne tik vienas iš naftos produktu, šiuo pavadinimu vadinamas ir alkoholinis kokteilis, daromas iš degtinės (1 dalis) ir kolos (1-2 dalys). Dėl didelio kiekio angliarūgštės nuo šio kokteilio greitai apgirstama. Skoniui pagerinti, vietoje degtinės kartais naudojama starka ar viskis.
FRAKCINĖ SUDĖTIS. Benzinas — tai angliavandenilių mišinys. Kiekvienas angliavandenilis jame turi tikslią virimo temperatūrą. Šis mišinio virimo temperatūrų intervalas ir vadinamas frakcine sudėtimi. Nuo benzino virimo pradžios ir 10 proc. tūrio išvirimo temperatūros priklauso, kaip Jums pavyks paleisti šaltą variklį. Kuo ši temperatūra žemesnė, tuo lengviau jį užvesite, ypač žiemą, tačiau jei ji pernelyg žema, karštą vasaros dieną gali susidaryti dujų kamščiai kuro padavimo į degimo kamerą sistemoje.50 proc. tūrio išvirimo temperatūra. Kuo ši temperatūra žemesnė, tuo greičiau įkaista variklis, vadinasi, sunaudojama mažiau degalų. Taip pat variklis lengviau pereina iš vieno darbo režimo į kitą, kas labai svarbu važinėjant mieste.Benzino virimo pabaigos temperatūra. Kai ji pernelyg aukšta, pablogėja degalų garavimas, jie netolygiai pasiskirsto cilindruose. Ten gali patekti benzino mikrolašeliai. Taip išplaunamas tepalas, greičiau dyla variklis, be to, didėja nuostoliai dėl nesudegusio kuro. Standartai šią temperatūrą griežtai riboja. Pasauliniai standartai numato 215-220 oC benzino virimo pabaigos temperatūrą. Šio rodiklio stabilumą gali garantuoti tik naftos perdirbimo įmonės, kuriose yra tinkamos komponentų sumaišymo sąlygos. Įvairių komponentų maišymas "namų" sąlygomis neleidžia išlaikyti šio rodiklio.
OKTATINIS SKAIČIUS. Jis nusako benzino savybę vidaus degimo variklyje sudegti be detonacijos. Detonacija — savaiminis ir priešlaikinis benzino garų ir oro mišinio užsidegimas ne nuo žvakės, bet nuo suspaudimo bei įkaitusių cilindro dalių. Minėtojo mišinio atsparumas savaiminei detonacijai nusakomas oktaniniu skaičiumi. Oktaninis skaičius nustatomas dviem būdais: varikliniu (charakterizuoja važiavimą miesto sąlygomis) ir tiriamuoju (greitkelio sąlygomis). Kuo šis rodiklis aukštesnis, tuo variklio suspaudimo laipsnis ir galia didesni. Pagal oktano skaičių benzinai skirstomi į markes. Pvz., 95 markė reiškia, kad benzino atsparumas detonacijai yra ne mažesnis kaip 95. Jau daugiau kaip 5 metus oktano skaičiaus didinimui nenaudojamas etiliavimas (tetraetilšvinas). Vietoj jo aukštaoktaniniams benzinams naudojamas metiltretbutileteris (MTBE). Jo oktano skaičius yra apie 118 ir jo kiekis benzine neviršija 7-10 procentų. Reiktų atkreipti dėmesį, kad tokio benzino nereikėtų ilgai sandėliuoti nesandariuose induose, nes didžioji dalis MTBE nugaruos.
Paskutiniu metu degalinėse pasirodė naujos benzino markės. Kai benzinas maišomas su etanoliu jo markė rašoma sekančiai - 95E5 tai reiškia, kad į benziną įmaišyta 5 procentai etanolio.

KOROZINIS BENZINO AKTYVUMAS. Jį charakterizuoja cheminių reakcijų greitis tarp benzino, jo degimo produktų ir medžiagų, iš kurių pagamintos visos sistemos, kuriomis produktai cirkuliuoja: kuro padavimo, išmetimo sistemos, degimo kameros. Korozinis aktyvumas priklauso nuo benzino rūgštingumo, bendro sieros kiekio, merkaptaninės sieros, vandenyje tirpių rūgščių ir šarmų. Kai sieros kiekis didesnis, benzinui sudegus susidaro SO2 ir SO3, sukeliantys koroziją.
Bandymais nustatyta, kad net labai geras benzinas sudegdamas palieka nuodegas. Joms pašalinti naudojami multifunkciniai priedai. Jie yra pilami į benziną tik prieš pateikiant vartotojui. Tada nuodegos neprilimpa prie sienelių, išsivalo cilindrai, degimo kamera, vožtuvai ir kuro purkštukai — šitaip išplaunama visa kuro sistema, pradedant nuo benzino bako. Multifunkciniai priedai skatina geresnį kuro sudegimą cilindruose, dėl to kuro sąnaudos sumažėja iki 2,5 proc. Jie padengia variklio kuro sistemą antikorozine plėvele, šalina iš šios sistemos vandenį ir neleidžia užsikimšti filtrams, kas ypač aktualu žiemos metu. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-02-12
DalykasCheminių junginių referatas
KategorijaChemija >  Cheminiai junginiai
TipasReferatai
Apimtis5 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis14.49 KB
Autoriussaule
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasA. Morkūnienė
Švietimo institucijaŠilutės Vydūno gimnazija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Naftos produktai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 5 puslapiai 
  • Šilutės Vydūno gimnazija / 3 Klasė/kursas
  • A. Morkūnienė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą